Bereik

Via de specials Go Camping, Fietsen, E-bike en Wandelen bereikte Visit Denmark 600.000 kinderen en ouders. Het bereik van de printtitels was 309.000 en de doorklikscore van de banners 0,38 CTR.

Aanpak

Op uitnodiging van Visit Denmark konden kinderen van ANWB-leden een VIP-reis winnen naar LEGOLAND. Daarvoor moesten ze een auto bouwen van lego en die op de foto zetten. Naast deze originele actie schreven we gepersonaliseerde nieuwsbrieven en plaatsten we advertenties, full banners, branded content en advertorials over Denemarken. Visit Denmark was overal zichtbaar: op anwb.nl, op de relevante online portals, in Kampioen, Go Camping en andere printtitels én in het tv-programma Land van ANWB.

Resultaten

De campagne voor Visit Denmark was een groot succes. In totaal stuurden 6500 kinderen een foto in voor de VIP-reis naar LEGOLAND. De content in onze magazines en specials was tevens te bereiken via banners op de portals anwb.nl/kamperen, anwb.nl/vrijetijd en anwb.nl/vakantie. De advertenties in Kampioen waren gelinkt aan anwb.nl. Deze crossmediale aanpak resulteerde in een doorklikscore tussen de 0,35 en 0,38 CTR in drie maanden. Na herplaatsing van de banners op anwb.nl bleef Visit Denmark populair met een score van 0,25 CTR.

Ruim 6500 kinderen stuurden een foto van een zelfgebouwde auto naar Visit Denmark. De reden? Een VIP-reis winnen naar LEGOLAND in Denemarken!