Bereik

Via anwb.nl bereikte de VriendenLoterij in één maand 5 miljoen unieke bezoekers. Met extra aandacht in de Kampioen kwamen hier nog 5 miljoen lezers bij.

Kampioen

Uit naam van de VriendenLoterij plaatste de ANWB een advertorial over SMA in de Kampioen. SMA is een verzamelgroep betrekkelijk op zeldzame spierziekten, die een grote impact hebben op het dagelijks leven van patiënten. In de advertorial vertelde een jonge patiënt over de gevolgen van SMA op zijn mobiliteit en voor zijn directe omgeving. Het onderwerp sloot perfect aan bij het goede doel dat de VriendenLoterij wilde steunen: Stichting Spieren voor Spieren. Om de link duidelijk te maken, is gekozen voor een insert bij de Kampioen: een mooie flyer over Stichting Spieren voor Spieren. Zeker 5 miljoen paar ogen zagen deze flyer!

Website anwb.nl

De ANWB heeft ook haar online kanalen ingezet voor de campagne van de VriendenLoterij. Op anwb.nl – goed voor 5 miljoen unieke bezoekers en 34 miljoen pageviews per maand – kwam een bannercampagne. De formaten van de banners varieerden van leaderboards tot de meer vierkante rectangles. Daarnaast was op anwb.nl een pre-roll te zien over de VriendenLoterij en Stichting Spieren voor Spieren. Deze korte video-advertentie werd afgespeeld voorafgaand aan de inspirerende video’s over de ANWB. Voor ANWB-leden een mooie bijkomstigheid; zij hebben grote interesse in goede doelen en spelen regelmatig mee in loterijen.

De inzet via media met miljoenenbereik was een schot in de roos. De campagne van de VriendenLoterij heeft de gewenste resultaten én een zeer tevreden klant opgeleverd!