Bereik

Verkoop van 23.000 blikjes Red Bull tegen de promotieprijs.

Uitdaging

De campagne vond plaats in de herfst. In Kampioen werd een 1/1 advertentie geplaatst met een voucher: “Herfst? Scherp op de weg! Red Bull nu 1 euro, speciaal voor ANWB-leden bij Texaco”. Ook verzorgden we redactioneel maatwerk met een herfstdossier op anwb.nl/auto over veiligheid. Om de actie een boost te geven, werden banners ingezet op anwb.nl, inclusief voucher voor een blikje Red Bull bij de deelnemende Texaco stations.

Oplossing

Tijdens de maand dat de campagne duurde, heeft Red Bull 23.000 blikjes van het energiedrankje tegen de promotieprijs kunnen verkopen. Red Bull heeft op deze manier veel mensen voor het eerst laten kennismaken met de energiedrank. De campagne was daarmee een groot succes. De showcase van Red Bull is een prachtig voorbeeld van de kracht van de combinatie van online en print in samenspel met onze redactionele maatwerkmogelijkheden.