Bereik

Een sachet Ricola meegeseald in 1.000.000 exemplaren van Kampioen. 4 x hogere verkoop van doosjes Ricola in de ANWB winkels.

Aanpak

In Kampioen werd een 1/1 advertentie geplaatst en werd een sachet Ricola meegeseald in 1.000.000 exemplaren van de oplage.  De boodschap was dat leden van de ANWB voor € 2,= twee doosjes Ricola konden kopen in de ANWB winkels. Voor deze actie waren alle ANWB winkels voorzien van een standaard op de toonbank.

Resultaten

De resultaten waren indrukwekkend.

In de 3,5 weken dat de actie duurde heeft Ricola veel meer doosjes verkocht dan verwacht. De verkopen in de actieperiode in de ANWB winkels waren bijna vier maal hoger dan bij grote supermarktketens. Zowel bij Ricola als bij het ANWB contact center is heel veel gevraagd waar de snoepjes te koop zijn. Ook hebben een aantal leden gebeld met de vraag waarom in hun Kampioen geen snoepje zat en bij de buren wel. Dit jaar nog zal de campagne worden herhaald.

In de 3,5 weken dat de actie duurde heeft Ricola veel meer doosjes verkocht dan verwacht. Dit jaar nog zal de campagne worden herhaald.